noodweer

Vanuit het voormalig overstromingsgebied Lunteren

De foto is van mijn vrouw, ik was tot mijn grote ongenoegen met de auto onderweg.

20 Reacties op “noodweer

  1. Appelvrouw

    Je vrouw heft een mooie foto gemaakt. Jij was met de auto onderweg?
    Die auto op de foto?

    Zelf ken ik Lunteren vooral van familie die er woont.

  2. mijn auto is een blauwtje.

  3. Appelvrouw

    Dat geeft niet, Fulps, ik ben toch kleurenblind.
    Ik begrijp dat het gisteren noodweer was?
    Hier is geen druppel gevallen, zelfs geen dreiging. Allemaal aan mijn neusje voorbij gegaan.

  4. Vrienden uit die streek meldden dat het ” spectaculair” was.

  5. Sommige moordenaars gebruiken noodweer als excuus 😉

  6. Selma, ik behoor tot de zachtmoedigen.

  7. Theo, het was ongelofelijk.

  8. Aha, net als Mozes, die ook wel wat van water wist.

  9. Mozes…..die pleurde de stenen tafelen aan barrels.

  10. Die waren dan kennelijk niet goed, Fulps.
    Want daarna kwamen er nieuwe.
    En met Paulus kwamen er nog nieuwere, nu van papyrus en perkament.
    En met Mohammed kwamen er nog veel nieuwere, op palmbladeren, kamelenbotten, potscherven.
    En met Mormon kwamen ze van goud.

    (In Numeri wordt Mozes echt ‘zeer zachtmoedig’ genoemd)

  11. Hij kan dan wel “zeer zachtmoedig” genoemd worden maar dat heeft hij niet waar gemaakt.

  12. Wat is waarheid.
    Wat weten wij van wat waar is.
    Verum, bonum, pulchrum zijn bij God.
    Er staat in elk geval in de boeken die aan Mozes zelf (!) toegeschreven worden dat hij een zeer zachtmoedig man was.
    Hij is bovendien één van de slechts drie O.T.personen op wie God kennelijk zo gesteld was dattie ze persoonlijk van de aarde heeft weggenomen. Mooi toch? (Ook volgens Mozes.)

  13. P.S. Daarin lijk je op Mozes: jij noemt jezelf ook zachtmoedig 😉

  14. Selma, als God nou niet bestaat (ik twijfel zeer) dan zouden “verum, bonum en pulchrum” verdoold zijn en wat zouden wij beginnen zonder waarheid, goedheid en schoonheid.

  15. Fulps,
    God bestaat, dat is zo klaar als een klontje.
    Maar ik denk niet dat het een Hij is met de beeltenis(sen) die Bijbel en Koran leren (met handen, ogen, oren etc. geschapen naar het beeld van de mens).
    En het woord of de naam God is vanzelf een verlegenheidsnaam.
    We weten het gewoon niet.
    Het fenomeen schijnt wel in gesprekken met een paar antieke baasjes zichzelf met een paar woorden aangeduid te hebben, maar ja, daar waren wij niet bij. Die mannen waren bovendien analfabeten met weinig wereldkennis, bereisder dan een tochtje van Egypte naar Israël, of van Medina naar Mekka waren ze niet. Dus wat moeten we daar nu nog mee!
    Geloven is iets belachelijks: je door een ander onzin op de mouw laten spelden, die vervolgens woedend wordt als je eraan twijfelt.
    Maar dat God (wat het ook moge zijn) bestaat is zeker.

    Wat menselijke waarheid, goedheid en schoonheid betreft:
    ja, we kunnen niet zonder. Alleen is de invulling van die begrippen altijd tijdelijk, plaatselijk en cultureel bepaald. Wat voor de ene groep mensen waar is, is voor de andere een leugen, wat in de ene eeuw schoonheid voorstelt, is in de andere afstotelijk, en wat voor de ene mens goed is, kan voor de ander heel slecht zijn.
    Alleen bij God bestaat de ultieme, eeuwige, zuivere waarheid, goedheid en schoonheid.

  16. Wat een regen, mooie foto, ik vraag me af, wat voor weer was het bij ons op die dag, ik weet het al, het was zalig weer, warm, zonnig.

  17. Prachtige foto! Daar moet je toch normaal een heel end voor reizen. Nu zomaar bij jullie in de straat. Bofferds.

  18. heb daar eens een paar weken gelogeerd
    toen ik wat rust nodig had,
    lekker rustig plaatsje, met een pretentieuze schoonheidssalon
    pal aan het stationnetje:)

    het is hier een uur geleden ook weer keihard tekeer gegaan,
    wat dat betreft komen we beslist geen water tekort

  19. Assyke, ik woon al heel lang in Lunteren en zo dicht bij het station dat we vanaf het toilet de vertragingen kunnen volgen maar van een schoonheidssalon is ons niets bekend. Er is bij het station wel een luxueuze sauna, volgens mijn vrouw inderdaad met schoonheidssalon.

  20. …met schoonheidssalon:)

Plaats een reactie