Mozart en orgel?

Dit is het grote Gabler orgel in Weingarten.

10 Reacties op “Mozart en orgel?

  1. De muziek kan mij niet bekoren.
    De beelden daar en tegen vind ik indrukwekkend.

    Vriendelijke groet,

  2. Prachtige muziek.

  3. Heel mooi Fulps.
    Een kennis liet mij foto’s zien van werk van Marius van Dokkum, hij was naar een expositie geweest, zat ook een hele mooie van een organist die door het orgel was gezakt tussen. Ik dacht gelijk aan jou en vroeg of hij mij een foto wilde mailen. Heeft hij opgestuurd maar ik krijg hem hier niet geplaatst, moet je zelf maar even kijken bij afbeeldingen van…

  4. @Fenny
    Ik was ooit met een koor voor een concertreis in de Baranja en we zouden ’s avonds een concert geven in een of ander klein dorpje.
    In de kerk stonden een harmonium en een pijporgel, helaas was dat sinds WO2 niet meer bespeeld.
    Gelukkig hadden we een orgelbouwer bij ons, die is een dag aan het timmeren, plakken en stemmen geweest en tenslotte…….het beesie deed het. Tijdens het concert hadden de koorleden vrij zicht op de organist, dus dat deed ik zelf. Gelukkig pas tegen het eind van het concert voelde ik me steeds lager zakken, ik heb toen staande gespeeld…..orgelbank was zoetjes en bijna geruisloos “heengegaan”.

  5. Ha ha, dan past hij dubbel mooi!

  6. Prachtig in dubbel opzicht, de muziek en de beelden. Het logootje rechtsboven deed me weer even denken aan mijn HBS-tijd. De wiskundeleraar organiseerde van alles voor de leerlingen. Zo ook de P- en de K-club. Wat het precies inhield, weet ik niet meer, maar de P stond voor populaire en de K voor klassieke muziek. Ik was van geen van twee├źn lid, trouwens. Mijn vader was gek op orgelmuziek. Piet van Egmond (die ik op je volgende blog tegenkwam) hoorde ik vaak.

  7. Het geluid van orgel kan ik niet altijd even goed op waarde schatten.
    Doet me teveel denken aan het donkere zware gevoel in de kerk in een dorp nabij Barneveld, waar ik in de rok en panties van mijn tante mee naar toe moest en het gevoel had dat ik de slechtste mens op aarde was.

  8. Je moet het orgel niet de schuld geven, dat is juist een vrolijk instrument, bespeeld door een stuk chagrijn klinkt het natuurlijk niet vrolijk en in een zwaar kerkje………breek me de bek niet open. Bijgesloten wat vrolijks:

  9. Fulps, ik voel me een huppelend kind met dit vrolijke stukje.
    Voortaan zal ik nooit meer de schuld aan het orgel geven.

  10. Er zijn mooie en lelijke orgels en er zijn organisten die zorgen voor gegaap en ook organisten die spetteren en knetteren.
    hier komt er een:

Geef een reactie

