De almanak en de krant……………………………….

Op 3 mei 2012 schreef ik:

“Met het gedicht van Auke kan ik leven tot aan de laatste zin.

In Trouw schreven zowel Ephimenco als Elma Drayer er bijzonder lezenswaardige columns over:

vuur en ijzer

en:

het dichtende achterneefje

Aukes oudoom is in vijandige krijgsdienst gegaan.

Hem wens ik niet te gedenken morgen!”

Vanmorgen kreeg ik een reactie van de secretaris van de Stichting Samenwerkend Verzet naar aanleiding van een gedachtenwisseling met haar per mail:

“Beste Fulps,
Bedankt voor je reactie. Ik moet even iets rechtzetten. Er is nooit sprake van geweest dat de oudoom van Auke misschien herdacht zou worden. Onze voorzitter zat in de jury. Dat gedicht was absoluut niet de beste. De Telegraaf heeft dat verhaal de wereld ingedaan, Joost mag weten waarom en toen hebben alle kranten het overgenomen. Ik heb het programma van 4 mei gezien, want wij leggen dan ook een krans. Daarin stond het winnende gedicht van dat meisje en dat was meer dan een week voor de Telegraaf met dat idiote bericht kwam. Mijn voorzitter heeft geprobeerd het te ontzenuwen, maar sensatie is nu eenmaal altijd beter dan de werkelijkheid.
Groeten, ………”

Zo zien we weer eens: “De almanak en de krant brengen de leugens in het land”

3 Reacties op “De almanak en de krant……………………………….

  1. Ja dat is al een eeuwigheid zo. En dan vooral de krant “voor wakker Nederland”.

  2. Een almanak heb ik niet en kranten lees ik niet meer.

    Moet ik mij nu zorgen gaan maken?

    Vriendelijke groet,

  3. Ik dacht niet dat de almanak hier schuldig was, de krant van wakker Nederland wel degelijk en ik zou zeggen…….leef zonder zorgen,

Plaats een reactie